3 Ocak 2011 Pazartesi

Retro Nedir?

Retro, belli bir dönemin (1960’lar – 70’lerin) eskidikçe değerlenen ve bulunduğu tarihin dönemine örnek gösterilen öğe, araba, giysi, eşya, kısaca sanatın bir kategorisidir. Bundan dolayı retro, son yüzyılın en fazla alanını etkilemiş spesifik bir akımdır. Son 10 yılda insanoğlunun ozellikle modada ve dekorasyonda  her şeyi çabucak tükettiğinden, bu eski akıma esinlenme meydana gelmiştir. Günümüzde orjinallik arayaşını en güzel besyelen bu akım, ne yazık ki toplumsal bayalığımızı gün yüzüne çıkarıyor. Modern hayatın samimiyetsizliğinden sıkılan ben de kendimi devamlı Galata’da, Beyoğlu’nda veya eskicilerde buluyorum. En sevdiğim o eski radyolara dokundukça çocuk gibi mutlu oluyor keşke o dönemde yaşasaydım diyorum. Şimdilerde büyük gözlükler, 60’lı yılların mayoları veya Beatles gibi bir grubun orjinalliği çıkagelse, belki tüketim öncesi halimize geri dönebiliriz. Keşke 2000’li yıllardan kendi çocuklarımıza “klasik” tabiri ile bir şeyler bırakabilsek…  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder